دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

وزیر نفت: به‌سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو ۵ می‌رویم| توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز در دستور کار است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۳۸۳۱
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
وزیر نفت: به‌سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو ۵ می‌رویم| توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز در دستور کار است+ فیلم
وزیر نفت با بیان اینکه به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو ۵ می‌رویم، گفت: به مردم قول می‌دهیم در همین هفته‌ها اولین کیفی‌سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور به میزان روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ افتتاح کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار با شرکت «گاز پروم» امضا کرده‌ایم که یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست، اظهار داشت: توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز را در دستور کار داریم که در این خصوص با روسیه قراردادی در حدود ۴ میلیارد دلار بسته شده است.

وزیر نفت با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور گفت: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم. خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گاز پروم» منعقد شده، همه این‌ها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.

اوجی تصریح کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

وزیر نفت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی خاطرنشان کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اوجی درباره اقدامات وزارت نفت برای مدیریت مصرف انرژی گفت: روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع داده‌ایم که این صنایع اعم از صنایع فولادی، سیمان، پتروشیمی‌ها هستند و حتی در بحث صنایع فولادی نزدیک به ۳۰ درصد رشد مصرف گاز را داشتند که خبر خوبی برای صنعت است.

وی افزود: خبر خوب اینکه به تدریج بهره‌برداری و افتتاح از پروژه‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌هایمان در جهت مصرف سوخت را آغاز می‌کنیم. انتظار از وزارت نفت این بود که تا جایی که بتوانیم تولید بنزین و گازوییل یورو ۵ را داشته باشیم؛ این را به مردم قول می‌دهیم در همین هفته‌ها اولین کیفی‌سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور به میزان روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ افتتاح کنیم.

اوجی اظهار داشت: در این پروژه نزدیک ۷۰۰ میلیون دلار و در راستای هوای پاک و جلوگیری از آلودگی سرمایه‌گذاری شده است. مصرف گاز را در نیروگاه‌ها افزایش و سوخت نفت کوره را در نیروگاه‌ها ۲۸ درصد کاهش داده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->